Za zelene projekte nudi se tvrtkama od 200 tisuća do 20 milijuna kuna bespovratnih sredstava
Dana 15. listopada 2020.g. Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja objavilo je dugoočekivani drugi Poziv na dostavu projektnih prijedloga namijenjenih povećanju energetske učinkovitosti i korištenja obnovljivih izvora energije u proizvodnim industrijama.
SVRHA NATJEČAJA
Svrha poziva je poduprijeti provedbu mjera energetske učinkovitosti i/ili mjera za korištenje obnovljivih izvora energije koje će u proizvodnim pogonima dovesti do smanjenja potrošnje isporučene energije od minimalno 20% u odnosu na referentnu isporučenu energiju, odnosno u odnosu na potrošnju isporučene energije prije provedbe mjera.
PRIHVATLJIVI PRIJAVITELJI
Prijavitelj u sklopu ovog Poziva mogu biti mikro, mala, srednja i velika privatna poduzeća registrirana za obavljanje djelatnosti iz područja proizvodne industrije koja uključuju sve proizvodne i prerađivačke djelatnosti u skladu s Nacionalnom klasifikacijom djelatnosti objavljenoj u Odluci o nacionalnoj klasifikaciji djelatnosti 2007 – NKD 2007 (NN 58/07, 72/07), osim djelatnosti proizvodnje i prerade hrane, pića i duhanskih proizvoda.
PRIHVATLJIVE AKTIVNOSTI I TROŠKOVI
- Aktivnosti pripreme dokumentacije projektnog prijedloga i ostale projektno-tehničke dokumentacije
- Energetska obnova
- Aktivnosti upravljanja projektom i administracije te aktivnosti informiranja i vidljivosti
Prihvatljivi troškovi
- Troškovi plaća osoblja zaposlenog kod prijavitelja koji će raditi na provedbi projekta (ograničeno na aktivnosti iz točke 2.7.3. ovih Uputa, odnosno na aktivnosti upravljanja projektom te aktivnosti informiranja i vidljivosti),
- Troškovi u svezi s ispunjavanjem uvjeta informiranja i vidljivosti
- Neizravni troškovi po fiksnoj stopi do visine od 15% prihvatljivih izravnih troškova osoblja
- Troškovi upravljanja kao troškovi savjetodavnih usluga koje pružaju vanjski konzultanti, a koji su izabrani sukladno pravilima za neobveznike javne nabave, kumulativno s troškovima usluga nadzora, u maksimalnom iznosu do 10% ukupno prihvatljivih troškova projekta.. Troškovi uključuju i putne troškove (i dnevnice, po potrebi) i troškove smještaja;
- Troškovi usluga vezani uz aktivnosti pripreme dokumentacije projektnog prijedloga i ostale projektno-tehničke dokumentacije:
- troškovi izrade prijavnih obrazaca i ostale dokumentacije projektnog prijedloga,
- troškovi izrade dokumentacije za nabavu roba, pružanja usluga i izvođenja radova, uključujući planiranje i izradu opisa poslova i tehničkih specifikacija sukladno pravilima za neobveznike javne nabave,
- troškovi izrade ostale projektno-tehničke dokumentacije, uključujući, i Glavni projekt koji uključuje proračun ušteda
- troškovi energetskog pregleda poduzeća u skladu s Pravilnikom o energetskom pregledu za velika poduzeća (NN 123/15, 5/20) (ograničeno za prijavitelje koji su mikro, mala ili srednja poduzeća);
- Troškovi vezani uz nabavu usluga, opreme i radova energetske obnove vezano uz energetsku učinkovitost i OIE, a koji obuhvaćaju nabavu i ugradnju opreme i materijala te mjerenja, ispitivanja, podešavanja i puštanja u pogon sustava.
- Troškovi usluga, opreme i radova energetske obnove vezano uz obnovljive izvore energije, a koji obuhvaćaju nabavu i ugradnju opreme i materijala te mjerenja, ispitivanja, podešavanja i puštanja u pogon.
VISINA POTPORE
Ukupno raspoloživi iznos bespovratnih sredstava za dodjelu u okviru ovog Poziva iznosi 266.000.000,00 HRK.
- najniži iznos 200.000,00 kuna,
- najviši iznos 20.000.000,00 kuna.
Intenziteti potpora
Maksimalni intenzitet potpore ovisi o veličini poduzeća kao i vrsti troška, a kako slijedi:
- Priprema dokumentacije projektnog prijedloga i ostale projektno-tehničke dokumentacije – do 85% prihvatljivih troškova za sve prijavitelje
- Mjere energetske učinkovitosti – 65% za mikro i mala, 55% za srednja i 45% za velika poduzeća
- Mjere za visokoučinkovitu kogeneraciju – 80% za mikro i mala, 70% za srednja i 60% za velika poduzeća
- Mjere za promicanje energije iz obnovljivih izvora energije – 80% / 65% za mikro i mala, 70% / 55% za srednja i 60% / 45% za velika poduzeća
- Upravljanje projektom i administracija te informiranje i vidljivost – do 85% prihvatljivih troškova za sve prijavitelje
Dostava projektnog prijedloga dozvoljena je najranije od 16. studenog 2020. godine od 10.00 sati, a krajnji rok za dostavu projektnih prijedloga je 25. siječnja 2021. godine do 12.00 sati.
Za više informacija slobodno kontaktirajte EUCTA konzalting